A Magyar Közútnál is vége a térnek, indul a kátyúzási szezon. A tavaszias időjárás beköszöntével a társaság szakemberei újra a kátyúzási, javítási munkákra helyezik a hangsúlyt. Ma a 4-es számú főút Szolnokot elkerülő szakaszán dolgoztak.
Szakaszosan, egy sávban haladt a forgalom ma az elkerülőn, a közút munkatársai ugyanis a hibákon dolgoztak. A téli hónapokban a csapadékos, rendkívül hideg időjárás valamint a fagyási-olvadási ciklusok gyakori váltakozása miatt jelentősen megnőtt a burkolathibák száma közúthálózaton. A cég szakemberei télen is végeztek ideiglenes javítási munkákat hidegaszfalttal meggátolva az ütőkátyúk kialakulását, de a jelenlegi javítás sokkal tartósabb.
“Ez olyan módszerrel történik, hogy, ahol több burkolathiba is van egymás mellett ott kimarjuk a felületet, aztán miután portalanították abba jön bele a meleg aszfalt, amit behengerelnek és a hézagokat külön kezeli, hogy a víz ne tudjon a régi és az új aszfalt közé bemenni.”” – mondta Vántsa Zoltán a Magyar Közút megyei igazgatója.
Jelenleg a megye négy mérnökségének területén dolgoznak, prioritást élveznek a főútvonalak valamint a forgalmas szakaszok. A kátyúzási, lokális javítási munkákra a Magyar Közút idén majd 10 milliárd forintot költhet, ez mintegy 146 ezer tonna aszfalt felhasználását jelenti. A megyében 8.200 tonna áll rendelkezésre.
“”Persze a mennyiségeken tudunk módosítani, hogyha több szükséges a kézire, akkor el tudunk venni a finiseres bedolgozásból illetve fordítva.”” – tette hozzá Vántsa Zoltán.
Az utak állapotát folyamatosan ellenőrzik, a közút munkatársai naponta járják az utakat. A burkolathibákat feljegyzik és a jelentés alapján javítják azokat. Sokszor előfordul az is, hogy az autósok jelentik a kátyúkat. ”