A piros jelre megállnak, követik a fekete vonalat, a zebra előtt lelassítanak, az akadályokat pedig kikerülik. Apró robotok, melyeket középiskolás diákok alkottak a Szolnoki Szakképzési Centrum második, országos robotprogramozó versenyén. A “SZOLMUSZ Lego Day”” a jelen generációját készíti fel a 10 év múlva érkező jövőre.
Minden apró részletre figyelni kell, hiszen a legkisebb programozási hiba is megakaszthatja a folyamatot. A diákok sokszor olyan dolgokról beszéltek, melynek nyelvét már csak kevesen értik. Felépítették saját robotjukat, majd autonóm programot írtak hozzá.
“”Most azon dolgozunk, hogy színre csipogjon a robot, már azzal elkészültünk, hogy a vonalat kövesse. Otthon sokat készültünk erre a versenyre.”” -mondta Belya Viktor Ádám Dunaújváros.
A Szolnoki Szakképzési centrum második “”SZOLMUSZ LEGO DAY”” robotprogramozó versenyére 20 szakképzési centrum, közel 40, egyenkét 3 fős csapata nevezett. A diákok legtöbbje már általános iskolás kora óta tanulja a programozást.
“”Mi egyébként olyan iskolába járunk, ahol programozni tanulunk. Szeretjük a programozással kapcsolatos versenyeket, mert nem csak monitoron látjuk a végerdményt, hanem élesben is, hogy hogyan valósul meg.”” -mondta Kovács örs Veszprém.
Az alapoktatásban megszerzett tudás elegendő a versenyhez. Az iskolák legtöbbjében azonban különórákon és szakkörökön is tanulhatják a programozást a diákok.
“”Az összerakás egyszerű, véleményem szerint nagy képzelő erő kell hozzá, meg egy kis gondolkodás. A program a nehezebbik része. Bonyolultabb, számolgatni kell, nagy térlátás kell hozzá, hogy merre fog menni, elképzelni.”” -mondta Ginder István Szeged.
A programozáshoz algoritmusos gondolkodéásra van szükség. Ez már kis kortól fejleszthető.
“”Azok a fiatalok akik itt vannak, a digitális világba születtrek bele. Alig van olyan szakma, amiben ne lenne digitalizáció. A programozási ismeretek kiemelt jelentőséggel bírtnakj már ma is,d e 8-10 év múlva még inkább.”” -mondta Kopasz Anikó a zsűri elnöke.
Az oktatás során és a versenyen is játékos formában sajátítják el a tudást, hiszen a fiatalok így könnyebben befogadják az új ismereteket. “