A statisztikák szerint sokkal több gyermek sérül meg autó utasaként, mint önállóan közlekedve gyalogosként, vagy kerékpárosként. Nem véletlen, hogy a KRESZ április 1-jén hatályba lépett módosításai között szerepelnek a gyerekek biztonságos szállítására vonatkozó előírások változásai, valamint új rendelkezések is.
A legfontosabb, hogy 150 centiméter alatti gyermeket a súlykategóriájához igazodó biztonsági rendszerbe kell rögzíteni és a 3 év alatti gyermeket csak biztonsági rendszerben szabad szállítani. Az úgynevezett ülésmagasítót pedig a 3 évnél idősebb és a 135 centiméternél magasabb gyermek esetében lehet alkalmazni. Ez azonban nem minősül gyermekbiztonsági rendszernek, mert nem veszi körbe utasa testét. Így a szakemberek annak ellenére sem ajánlják, hogy bár az előírásnak megfelel, de egy esetleges ütközésnél kisebb biztonságot nyújt. Megkönnyíti a választást, hogy a jogszabály 0-tól 36 kilogramm testsúlyig kategorizálja a gyermekbiztonsági rendszereket. Miután azonban a kereskedelemben a választék óriási, érdemes szakképzett eladó segítségét kérni. Sok mindenről azonban mi magunk is meggyőződhetünk, minden ülést, amely teljesítette az előírásokat, narancssárga érvényesítő címkével kell ellátni. A lényeg, hogy a felső sorban, a perjel után 03, vagy 04 szerepeljen, az universal kifejezés mutatja, hogy az ülés minden autótípushoz használható. Fel kell tüntetni a testsúly határokat is a szabványnak megfelelően, a körben lévő nagy „E” betű melletti szám pedig arra az országra utal, ahol a minősítést elvégezték.