Az emberek véleménye alapján megújul a megyei rendőrség. Az egy hónapig tartó felmérés alatt 2200 kérdívet töltetnek ki a rendőrök és polgárőrök megyeszerte az emberekkel, hogy megtudják, hogyan vélekedik a lakosság a rendőrök munkájáról.
2007 év végén a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság vezetése úgy határozott, hogy a rendőrségi munka fejlesztése érdekében egy új minőségbiztosítási rendszert vezet be a főkapitányságon. Ez több részből áll, egyrészt a munkatársak, másrészt az állampolgárok kérdőíves elégedettség-méréséből, valamint a rendőrséggel kapcsolatban álló szervezetek véleményét is kikérik. A kérdőívben 12 kérdés található és a feltett kérdésekre adandó választ 1-5-ig terjedő skálán kell osztályozni. A kérdések közt például olyanok szerepelnek, hogy „az ön ügyében mennyi idő alatt intézkedtek a rendőrök”, „mennyire elégedett az önnel szemben intézkedő rendőrrel”, és ehhez hasonlók. A rendőrkapitányságok összesen 2200 darab négyoldalas kérdőívet fognak az emberekkel kitöltetni, elsősorban a rendőrség rendezvényein résztvevőkkel, illetve a munkájuk során velük kapcsolatba kerülőkkel. Az egy hónapig tartó felmérés befejezése után a véleményeket összesítik, és a kapott eredmény alapján fogják meghatározni a fejlesztendő területeket.