Forgalomba állt valamennyi, a Stadler által gyártott FLIRT motorvonat. Az utolsó szerelvények mai átadásának szolnoki vonatkozása is van, hiszen a svájci cég a megyeszékhely ipari parkjában építi meg vasúti járműgyártó üzemét. A szakemberek és az utasok pozitív véleménye alapján 2009 februárjában elkezdődik újabb 30 darab FLIRT hazai beszállítása.
A 30+30 motorvonatra érvényes szállítási szerződés opciós tételének értelmében a MÁV 2007 decemberében további 30 FLIRT leszállítására adott megbízást a Stadlernek. A megbízás szerint a második tétel első két vonatát 2009 februárjáig adják át, míg a fennmaradó 28 motorvonat leszállítását, havi két FLIRT átadásával, 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 FLIRT motorvonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza. A pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak, amely egy korábbi vételi lehetőséggel élve vásárolja meg a szerelvényeket a svájci Stadlertől. Az újabb megrendelés kapcsán Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A MÁV-val kötött, összesen most már 60 motorvonatra vonatkozó szerződés mind a mai napig a Csoport legjelentősebb megrendelései közé tartozik, ezért is kiemelkedő eredmény és mérföldkő számunkra az első 30 FLIRT sikeres leszállítása. Külön öröm számunkra, hogy jelenlétünkkel nemcsak az elővárosi közlekedés fejlesztéséhez, hanem a 2008 végére Szolnokon felépülő üzemünkkel, a nagy múltú magyar vasúti járműgyártó ipar továbbépítéséhez is hozzájárulhatunk. Az alumínium kocsitesteket gyártó üzemmel a Stadler olyan egyedi technológiát és szaktudást hoz el Magyarországra, amely az egész közép-kelet-európai régióban egyedülálló.” Az új és korszerű villamos-motorvonatok beszerzése annak a modernizációs programnak a része, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el.