A versenyeztetés mellett a pedagógusoknak ezentúl a gyerekek közötti együttműködésre és az elfogadásra kell helyezniük a hangsúlyt. Ez a központi téma a ma kezdődött Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Hetek rendezvénysorozaton. A program kínálatában az előadások mellett bemutató foglalkozások is szerepelnek.
Versengés, együttműködés, befogadás. Ez a témája idén a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Heteknek. A rendezvény a mai nyitókonferenciával kezdődött, és április 15-ig tart majd. A program kettős jelentőséggel bír. Egyfelől a különböző helyekről érkező pedagógusok tapasztalatot cserélhetnek, másrészt a szervező Pedagógia Intézet minden évben olyan témát igyekszik választani, amely a legaktuálisabb az elkövetkezendő időben. A hagyományos pedagógiában a versenyeztetésen, az egyéni teljesítményen volt a hangsúly. Emellett most előtérbe kerül a csoportba való befogadás és a gyerekek közti együttműködés is. A szolnoki Kodály Zoltán Általános Iskola egyik osztályában éppen ezeké a főszerep. A Szülőföldünk elnevezésű programban különböző képességű gyermekek csoportokra osztva dolgoznak az órákon. Mindenkinek megvan a szerepe, így a gyermekek megtanulnak egymás munkájára támaszkodva közösen dolgozni, együttműködni. Kalmárné Török Eszter tanító-drámapedagógus elmondta, a közös program jó hatással van a gyerekekre az élet többi területén is, hiszen elfogadóbbá, toleránsabbá válnak egymással, és ez munkájukra és személyiségükre is pozitív hatással van. A Pedagógia Hetek ideje alatt a Kodály Zoltán Általános Iskola mellett kistérség 12 településének intézményében tartanak előadásokat, illetve bemutató órákat.