A balesetveszélyes kereszteződés átépítésére már 10 évvel ezelőtt is voltak elképzelések, változás azonban eddig még nem történt. Most is csak ígéretek vannak, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a napokban dönt arról, hogy idén lesz-e elegendő anyagi forrás.
A MOL- csomópont a régi 4-es út és a 4-es számű főút találkozásánál az egyik legveszélyesebb kereszteződés a megyében, sőt az országban is. 1995-ben épült, a szolnoki déli elkerülő 4-es szakaszának építésekor. Azóta igen gyakoriak a balesetek a csomópontban, ezért az üzemeltető Magyar Közút KHT több mint 10 éve foglalkozik azzal, hogy hogyan lehetne átépíteni. Több terv is készült, anyagi forrás nélkül viszont egyik elképzelés sem valósult meg. Pedig a beruházásra mindenképp szükség lenne, hiszen csak tavaly 6 személyi sérüléssel járó baleset is történt.
A szükséges átépítésben az egyetlen előrelépés, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2007-ben ígéretet tett arra, hogy felgyorsítja a csomópont ügyét, és úgy tűnik, ezúttal valóban megvalósul a beruházás. A minisztérium egyébként idén 800 millió forintot különített el a veszélyes csomópontok átépítésére, erre az összegre viszont 25 kereszteződés pályázik az országból.
“Jelen ismereteink szerint most a minisztériumban szakállamtitkári jóváhagyás előtt van az átépítésre vagy rekonstrukcióra vonatkozó projekt”” – mondta Kovács Károly
a Magyar Közút megyei igazgatója. Szerinte a következő napokban a minisztériumban aláírják a tervezetet
utána pedig készülhetnek a kivitelezési tervek. Kedvező esetben még az átépítés is elkezdődhet idén. Ha a beruházás tényleg megvalósul