Kompetencia alapú oktatás és az egyenlő hozzáférés biztosítása. Ezek az Új Magyarország Fejlesztési Terv fontos pedagógiai irányvonalai. A mai Regionális Mentori Szakmai Konferencián bevezetésükről és a mentorok szerepéről tartottak előadásokat.
Mentor, kompetencia fejlesztés, egyenlő hozzáférés biztosítása – e témák köré csoportosultak a Regionális Mentori Szakmai Konferencia előadásai Szolnokon, a Megyeháza dísztermében. Az Új Magyarország Fejlesztési Tervben két fontos mentori irányvonal lesz: az egyik a kompetenciafejlesztés, a másik az egyenlő hozzáférés biztosítása. A mentorok pedig olyan pedagógusok, akik ezekben a fejlesztésekben segítenek a pedagógusoknak. Az egyenlő hozzáférés biztosítása pedig megszüntetné a jelenleg fennálló különbségeket. Hiszen számos iskolában, amely nem jut hozzá a szükséges felszereléshez, tudáshoz, így az ott tanuló gyerekek hátrányban kerülnek, addig sok más intézményben elitképzés folyik. A szakértő szerint ez korszerűtlen és alkotmányos szempontból is megkérdőjelezhető oktatási rendszer, amit a különböző helyzetű gyerekek együttes oktatásával lehet megoldani. A kompetenciafejlesztés és egyenlő hozzáférés biztosításának bevezetésében az Észak-alföldi Régióban 36 mentor segíti a pedagógusok munkáját, a kompetencia alapú oktatást pedig 60 intézményben vezették be.