A vasúti áruszállítás és a vasúti közlekedés perspektívái kerültek fókuszba a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság, valamint a Szolnoki Főiskola mai logisztikai konferencián. A rendezvényen szó esett a vasúti és a közúti közlekedés együttműködési lehetőségeiről, illetve a térség logisztikai jövőjéről is.
Szolnok földrajzi helyzete logisztikai szempontból is kiválónak mondható, ám az adott lehetőségek nincsenek teljes mértékben kihasználva – mondta kérdésünkre Chikán Attila az első Orbán-kormány gazdasági minisztere. A megyeszékhelyt elkerülik az autópályák, ezzel jelentős hátrányba taszítva más logisztikai központokkal szemben. A közúti, a vasúti a légi valamint a vízi forgalom lehetőségei is adottak, ám az utóbbi kettőn különböző okok miatt elenyésző a szállítmányozás. Az áruszállítás 80 százaléka az utakon, 18 százaléka pedig a vasúton történik, bár a konferencián résztvevő szakemberek szerint a jövő mégis a vasútról kell, hogy szóljon. Annál is inkább, mivel a Stadler már gyártja a kocsitesteket Szolnokon a MÁV-Gépészet pedig a tervek szerint 2012-re készíti el első, 200 kilométer/órás sebességre is alkalmas InterCity személyvagonját. Ezek, a további várható fejlesztések és a beszállítói kör szélesítése pedig jelentősen növelné a bevételt.