Nem valószínű, hogy repülhet még valaha a legendás vadászgép. A JET AGE Alapítvány kezdeményezésében felújított MIG-15-ös Szolnokon végezte berepülését, amikor hétfőn balesetet szenvedett. A körülményeket a hatóságok vizsgálják.rn
Az előzetes tervek szerint a szolnoki reptéren éledt volna újjá az öreg vadász, a MIG-15-ös. A JET AGE Alapítvány öt év alatt felújított gépe itt kezdte meg berepülését, mely után kijárt volna a Légialkamassági Bizonyítvány. Nagy János ezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnokhelyettese elmondta: magántulajdonban lévő gép civil pilótái a múlt héten három sikeres felszállást hajtottak végre, majd kis technikai szünet utáni hétfőn folytatták a berepülést, amikor a felszállás során a repülőgép megsérült, a pilóták azonban sértetlenül hagyták el a gépet. Az eset kivizsgálását a hatóságok megkezdték, a szerencsétlenség okairól a vizsgálat befejezése után tudnak nyilatkozni. A baleset következtében megsérültek a szárnyak és a futóművek. A gép oldalirányú földet érésének eredményeként behajlott az egyik futó, másiknál a munkahengerszár szakadt el. Kiszakadt az orrfutó is, ám gépészetileg a repülő teljesen egyben van. A MIG szerelője, Kulik János véleménye szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy a jobb szárnyból kiszakadt a főtartó – emiatt válhat a gép javíthatatlanná. A gépet a vizsgálatok lezárultával szétszedik és visszaszállítják Tökölre. További sorsáról az alapítvány dönt. Alapítója, Talabos Gábor elmondta: nem tudja, javítható-e a gép. Egy azonban biztos, hogy nagyon sok berendezés épen maradt, tehát egy esetleges másik repülő felújításánál hasznos alkatrészeket ki tudnak még nyerni belőle. Hozzátette: ha a MIG nem javítható, annyira mindenféleképpen helyrehozzák, hogy kiállítható legyen és egy skanzenban pihenjen tovább.