Múlt hét pénteken kezdődött és várhatóan két hétig tart a belvárosi Tisza-híd dilatációs szerkezetének cseréje. A munkálatok a tervek szerint haladnak és többmillió forintba kerülnek.
Teljesen tönkrement az elmúlt 13 évben a Tisza-híd dilatációs szerkezete. Az utolsó, 1998-as felújítása óta, nem tévedés, 100 millió egységjármű haladt át rajta. Az elhasználódás miatt már balesetveszélyes volt és eredeti funkcióját is egyre nehezebben látta el. A dilatációs szerkezet a híd lelke, legkritikusabb része, ez teszi ugyanis lehetővé a hosszirányú elmozdulását, például a hőmérséklet-változás függvényében – tudtuk meg Herczegh Gézától, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hídmérnökétől. A régi szerkezetet teljes egészében kibontották az úttestből, illetve a járdából. Az új dilatáció műszaki okokból azonban szélesebb, emiatt a befogadórészt is nagyobbra kellett szabni. Ma már a speciális kiöntő anyagot dolgozták be a helyére és várhatóan pénteken, vagy szombaton már újra mehet ezen a sávon a forgalom. A félpályás lezárás és a rendőrlámpás irányítás azonban marad, hiszen a másik sávban is el kell végezni ugyanezt a beavatkozást. A dilatációs szerkezet cseréje a tervek szerint két hét alatt befejeződik, így június 3-án péntektől megszűnhetnek a felújítás miatti közlekedési dugók.