Különleges darabok a repüléstörténeti múzeumban+video

A Ju88-as G-1-es típusváltozatából egyetlen példány maradt meg, mely 1996-ban került elő a Balatonból. A felújítás után a gépet Németországban állították ki, de egyes darabjai – például a pilótát védő, kilenc centiméter vastag páncélüvegből egy rész – a szolnoki repülőmúzeumba került.

A Ju88 G-1-es géptípus híres volt a német birodalomban, végigharcolta a háborút bombázó, felderítő és éjszakai vadász feladatkörben. Különlegessége, hogy ebből a típusváltozatból ez az egyetlen maradt fenn az utókorra. Magó Károly zászlós, a Szolnoki Repüléstörténeti Múzeum munkatársa elmondta: a gép 1944. december 5-én zuhant a Balatonba, parancsnoka Helmut Buder főhadnagy volt, aki földi csapatokat támadott, közben az orosz légvédelem a gépet eltalálta. Megpróbálták elérni a Balaton északi partját, ami nem sikerült. A roncsot 1996-ban emelték ki a Balatonból, majd Héregre vitték, ahol megrendelésre felújították a gép törzsét, később Németországban állították ki. A munkálatok után sok olyan eredeti alkatrész maradt meg, amit nem használtak fel; ezek kerültek Szolnokra. Ezzel teljes lett a múzeum gyűjteménye, mivel most már minden olyan repülőgépből megtalálhatók itt jelentősebb darabok, melyeket a Balatonból, vagy a Velencei-tóból emeltek ki.

Előző Szolnokon lesz az EFOTT
Következő Laptopot és projektort kaptak a mentők

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás