A sztrájktörvény módosítása kifejezetten a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének szól – állította ma a köztévé reggeli műsorában Gaskó István, az érdekképviselet elnöke. A munkát beszüntetni ugyanis csak akkor lehet, ha a felek megállapodtak az elégséges szolgáltatásokról, azaz az utasok nem maradhatnak teljes egészében vonatok nélkül.
Megszokott életét éli a szolnoki pályaudvar. A vonatok menetrend szerint közlekednek, nem úgy mint egy-egy sztrájk idején. Az elmúlt időszakban ugyanis vasúti munkabeszüntetéskor a legtöbbször azt sem tudták az utasok, hogy egyáltalán mely járatok indulnak el és mikor. Ennek vetett véget a sztrájktörvény módosítása. Az utasok szerint így kiszámítható lesz, hogy mikor és melyik vonat indul, meddig közlekedik. A módosítást kétféleképpen kell értékelni – mondta a VDSZSZ MÁV-START választmányi ügyvezetője. Járvás András hangsúlyozta, hogy az utasok szempontjából mindenféleképp pozitív, hogy egyértelmű lesz, hogy mikor van sztrájk, és mely vonatok közlekednek, a szakszervezetek, az érdekvédelem, tehát a munkavállalók oldaláról viszont ez a sztrájktörvény egy bizonyos fokú szigorítást jelent. Hiszen addig nem lehet sztrájkolni, amíg a munkáltatóval, jelen esetben a MÁV-val, vagy leányvállalataival nem születik egyezség. Ha nincs megállapodás, a felek bírósághoz fordulhatnak, az elsőfokú ítélet pedig ugyancsak megfellebezhető. Így az egész folyamat akár több hétig is eltarthat – mondta a választmányi ügyvezető. Bár a tárgyalások eddig még nem vezetettek eredményre, de Járvás András szerint jó esély van a megállapodásra. A VDSZSZ ugyanis a 2008-ban meghirdetett gördülősztrájkot még nem fejezte be, csak felfüggesztette – tette hozzá.