Évente körülbelül 200 fogyasztó fordul a JNSZ Megyei Békéltető Testülethez. Az ügyek mintegy 30%-a egyezséggel ér véget – mondta mai tájékoztatóján a testület elnöke. Dr. Vígh Judit hozzátette: az a céljuk, hogy minél többen kihasználják az alternatív vitarendezési fórum adta lehetőségeket, hisz az eljárás gyors és teljesen ingyenes.
A kereskedelemben még mindig tipikus hiba a jótállás automatikus elutasítása, a javítás, a csere, a vételár visszaadásának megtagadása, a hibás áruk, a termék szavatossága, a termékbemutatókon megvásárolt áruk minősége. Az egyéb szolgáltatások közül az internetszolgáltatások, parkolás, kuponos vásárlás, az üdülési jog témakörben fordulnak leginkább a fogyasztók a békéltető testülethez.
Dr. Vígh Judit hozzátette: az eljárás kérelemre indul. Megyénkben 13 testületi tag jár el a lehető legnagyobb körültekintéssel a különböző panaszok során. A Békéltető Testület szolgáltatásait megéri a fogyasztóknak igénybe venniük, hiszen gyors és ingyenes. Döntésük pedig a bírósági ítélettel azonos hatású és végrehajtható. Megyénkben úgy tűnik jól bánnak a vállalkozások a fogyasztókkal hiszen viszonylag kevés panasz érkezik. Dr. Vígh Judit elmondta: a fogyasztóvédelmi jogszabályok változása nyomán több egyezség születhet a jövőben, mert a vállalkozásoknak egyezségre felhatalmazott személlyel kötelező lesz személyesen megjelenni a meghallgatáson, ha ezt elmulasztják, a hatóság fogyasztóvédelmi bírságot szabhat ki rájuk. – amennyiben elfogadják az erről szóló jogszabálytervezetet.