Ütemterv szerint halad a Szolnok-Szajol vasúti vonal felújítása. A 6,4 km-es szakaszon 120 km/óra sebességgel haladhatnak majd a vonatok. A hazai vasúti forgalomban kiemelt szerepet betöltő vonalon naponta 200 szerelvény halad át.
A síneken való átkelés sokkal veszélyesebb lesz év végétől. Akkor már ugyanis 160 km/ órás sebességre gyorsulnak fel a Zagyva hidat elhagyva a vonatok. Naponta 200 szerelvény. Ütemterv szerint halad ugyanis a Szolnok-Szajol vasúti vonalszakasz felújítása. A 6, 4 km hosszú vasúti beruházás 85%-os uniós forrásból valósul meg. A hazai vasúti forgalomban kiemelt szerepe van ennek a szakasznak, ez köti össze ugyanis a tiszántúli területeket a fővárossal. Év végétől tehát gyorsabban juthatnak el az utasok Debrecenbe és Békéscsabára is- tette hozzá Loppert Dániel. A hídon 120 km/ óra sebességgel, utána pedig már 160 km/ órával düböröghetnek a vonatok. A híd modern zajcsökkentő sínágyazatot kap, és zajvédő fal is épül több mint 8 ezer négyzetméteren. A sajtótájékoztatóra a malomszögi lakók is kimentek, az átjárás ugyanis a fejlesztés után nem megoldott számukra. A felújítás tervezése során figyelembe vették az árvízvédelmi szempontokat is. Az ország egyik legfrekventáltabb és legterheltebb vasúti vonalszakaszának fejlesztése 2015 végére elkészül.