Nincs csúszás. Ütemterv szerint halad a megyeszékhelyet és térségét érintő két nagy infrastrukturális beruházás. Az időjárás eddig kedvezett a kivitelezőknek, a Szolnok-Szajol vasútvonal felújításán és az M4-es autópálya építésén egyaránt folyamatos a munkavégzés.
Bár nem minden kültéri munkának kedvez ez a mostani csapadékos időjárás, az élet nem állt meg az M4-es autópálya építésén. Az Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakaszt három részre osztották. Mindegyiknél egyszerre folyik a kivitelezés, szinte végig a teljes nyomvonalon folyamatos volt a töltésépítés. A beruházás egyik legnagyobb, leglátványosabb és legnehezebb részét az új Tisza-híd megépítése jelenti. Nem csak az ártéri, speciális talajviszonyok miatt, hanem a méretei miatt is: Összesen több mint 1100 méter hosszú lesz. A majdani pályatestet tartó felszerkezet óriás acélelemeit a helyszínen hegesztik, szerelik össze, hogy aztán úgynevezett előre tolásos technológiával kerüljenek a helyükre. Eddig hátráltató tényező nem volt – mondta megkeresésünkre a beruházó képviselője.
Ugyanez mondható el a Szolnok és Szajol között zajló vasúti fejlesztésről is. A régi, kétvágányos Tisza-hidat felváltó kétszer egyvágányos, egyenként 1000 tonnás acél műtárgyat, a helyszíni összeszerelést követően, tavaly októberben és decemberben tolták a helyükre, a hazai mérnökök kiemelkedő szakértelmének köszönhetően. Jelenleg bontják a szerelőteret, az ideiglenes jármokat, illetve megkezdődött a tereprendezés és az eredeti állapot visszaállítása. Ezzel tulajdonképpen elkészült a Szajol-Millér szakasz rekonstrukciója, a vonalfelújítás az eredeti ütemtervnek megfelelően tavasszal folytatódik.
Az összesen 8600 négyzetméternyi zajvédő falból a milléri szabadidőparkot óvó szakasz már elkészült, a Tallinn-városrészt védő rész pedig – a beruházással együtt – ősz végére készül el.