A legtöbb szolnoki iskolában már elindult a digitális távoktatás. A pedagógusok legtöbbje otthonról, a technikai lehetőségek színes kínálatát felhasználva tartja a kapcsolatot a diákokkal. A hét második felére teljessé válhat a feladatok megosztása, az órarendszerű, rendszerezett anyagok kiküldése, az önellenőrzés és visszacsatolás.
A digitális távoktatás elindult és sokszínű. A pedagógusok legtöbbje már otthonról dolgozik, vannak oktatási intézmények, melyekben még bejárhatnak az iskolába, és ott készülnek a távoktatásra.
“Mindenkinek nehéz az átállás, az érettségizőket érinti a leginkább, de az információs fejlődésnek köszönhetően állandó online kapcsolatban lehetek a diákokkal, megoszthatom a tananyagot, prezentációmat, ami bármikor jól jöhet számukra.”” -mondta Szűcs Nándor, földrajz-történelem szakos tanár, Varga Katalin Gimnázium.
A digitális távoktatás ehetőségei bőségesek. A közösségi média, a messenger, az online kréta rendszer, a class room, az e-mail mind a pedagógusok rendelkezésére áll.
Ezek azok a tanórák, melyeknél nincs ki és becsöngetés.
A hétvégén a pedagógusok már elkezdték az átállást, az első leckéket a tanulók legtöbbje meg is kapta, másutt még tesztelik a rendszert. A hétvégén elkezdődött annak a felmérése is, hogy a gyerekek milyen digitális eszközökkel rendelkeznek. A nagyobbaknak már van okostelefonjuk, sokaknál van számítógép és internet. Az iskolák -ha ez megoldható- igyekeznek tableteket biztosítani azoknak, akiknél semmilyen eszköz nincsen.
“”Végső soron, ahol semmilyen eszköz nem áll rendelkezésre, ott papír alapon, olyanra állnak át az iskolák, hogy egy heti anyagot megkap a gyerek hétfőn, és egy hét múlva hozza a megoldást és átveszi a következőt, erre is felkészültek az iskolák.””
A digitális távoktatás több munkát ad a pedagógusoknak és nagyobb feladat hárul a gyermekekre is. Mindez azonban csak akkor működhet jól, ha a diákok is komolyan veszik ezt az oktatási formát. -mondta Szutorisz-Szügyi Csongor tankerületi igazgató, Szolnoki Tankerületi Központ. “